کادو, مقالات تابلوها

تابلو کلاژ چیست و چطور آن را شخصی سازی کنیم؟

کادو تابلو کلاژ ماه
5
(34)

تابلو کلاژ چیست؟ آیا با هنر کلاژ آشنایی دارید؟ چطور این هنر زیبا را هدیه دهیم؟ این هنر یکی از زیر شاخه های هنر تجسمی به حساب می آید. ساخت تابلو کلاژ یکی از هنرهایی است که در ایجاد آن خلاقیت شخص هنرمند نقش اساسی را ایفا میکند. در این مقاله بیشتر به این هنر همه پسند خواهیم پرداخت. 

آیا با تابلو کلاژ آشنایی دارید؟

هنر هدیه دادن را بیاموزیم. این عمل می تواند به پایدار شدن روابط کمک ویژه ای کند. فرقی نمی کند که این هدیه را از جایی خریده باشیم یا خودمان در تهیه آن نقش آفرینی کرده باشیم. آن چیزی که اهمیت این عمل را بیش از گذشته می کند مهر و صمیمیتی است که در باطن این عمل نهفته می باشد. یکی از وسایلی که ما می توانیم به عنوان کادو به دوستانمان ارائه دهیم تابلو کلاژ می باشد.

کلاژ به معنای چسباندن می باشد. در واقع هنرمند کلاژ یا کلاژیست کسی است که از چسباندن تکه های یکسان و حتی غیر یکسان برای خلق اثر هنری اش استفاده میکند. در این هنر خلاقیت نقش بارزی دارد؛ چرا که اثری که در نهایت خلق می شود تنها قطعاتی به هم چسبیده نیستند بلکه این اثر ناشی از هنری است که هنرمند به واسطه ی ذهن پویایش آن را خلق کرده است.

کلاژ از اصطلاح فرانسوی papiers collés (یا دکوپاژ) گرفته شده که این هنر یا تکنیک به منظور چسباندن برش های کاغذ بر روی سطوح مختلف استفاده می شود و برای اولین بار در قرن بیستم از این هنر با چنین عنوانی نام برده شد. لازم به ذکر است که اگر در ساخت این اثر از عکس استفاده شود به آن فتومونتاژ یا فتوکلاژ گفته می شود.

به اعتقاد جان استیزاکر که یکی از هنرمندان نامی در عرصه ی هنرهای تجسمی می باشد: «هنر کلاژ امکان هوشیاری هنرمندان را فراهم می کند، این هنر هنری بی واسطه است و همچنین راهی برای مشاهده آن چیزی است که در ناخودآگاه هنرمندان وجود دارد.»

ساخت تابلو و موارد استفاده آن

در ساخت تابلو های کلاژ می توان از ابزار آلات مختلفی استفاده کرد و به همین دلیل این هنر هنری به غایت انعطاف پذیر تعریف می شود. تکه های پارچه، کاغذ رنگی، سنگ، پارچه، مقوا، چوب، شیشه، عکس، پلاستیک، بریده ی کاغذ روزنامه و… از جمله وسایلی هستند که در ساخت قطعه های هنری با عنوان کلاژ میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند و اینها تنها بخشی از ابزاری هستند که در هنر کلاژ از آنها استفاده می شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما می توانید از هر آنچه که حتی فکرش را نمی کنید در ساخت اثر هنری با نام کلاژ استفاده نمایید. از اینرو خیلی مهم نیست که از چه متریالی برای ساخت تابلو کلاژ استفاده می کنید. آن چیزی که اهمیت دارد خلاقیت شخص کلاژیست می باشد.

این هنر هم می تواند بر روی سطوح تخت ساخته شود و هم بر روی سطوحی که حالت سه بعدی دارند مانند ظروف. شما می توانید ابزار یا وسایل شکسته ای که از آنها کمتر استفاده می کنید و یا اصلا از آنها استفاده نمی کنید را با هنر کلاژ، جان دوباره ببخشید و امکان استفاده مجدد را به آنها بدهید.

یکی از ویژگی های جالب در ارتباط با هنر کلاژ و ساخت تابلو کلاژ این است که در ساخت آن می توان از هر وسیله ای حتی آثار هنری استفاده کرد. مثلا می شود از تابلو های زیبا از تکه های قالی از جواهرات و هر آنچه که فکرش را بکنید در ساخت این آثار بهره برد اما در مرحله آخر آنچه که به عنوان محصول نهایی به بار می نشیند نه آن تکه عکس، نه آن تکه قالی و نه حتی آن تابلو هنری است بلکه این محصول یک اثر جدید و کاملا نو خواهد بود. بدین طریق میتوان هنر کلاژ را در بعضی از موارد هنری که محصول آثار هنری است دانست.

از این تابلو ها می شود استفاده های متعددی کرد. می توان بصورت یک قطعه ی تزئینی آن را بر روی دیوار گذاشت. می توان با آن قاب عکس درست کرد و برای نگهداری و عرضه عکس های به یاد ماندنی از آن استفاده کرد. می توان این کارها را سفارشی انجام داد و در مرحله ی آخر به فروش رساند.

تابلو کلاژ می تواند بهترین هدیه باشد

تابلو کلاژ می تواند بهترین هدیه باشد، کادو تابلوکلاژ عدد

تابلو کلاژ می تواند بهترین هدیه باشد

یکی از بهترین استفاده ها از تابلو کلاژ، کادو دادن آن به دیگران می باشد. شما می توانید با کمک گرفتن از ما که این کار حرفه ماست و با ذوق و هنر خاص خودتان برای عزیزانتان این آثار زیبا و به یاد ماندنی را تهیه کرده و به آنها بدهید. این کار علاوه بر پسندیده بودن می تواند دوستی ها و روابط شما را صمیمانه تر و گرم تر بکند.

ما طرح کلاژ مورد نظر شما را با دقت بسیار بالا، در نرم افزارهای گرافیکی طراحی کرده و چیدمانی خاص و بسیار زیبا برای عکس های شما ایجاد می کنیم. سپس این طرح را بر روی کاغذهای مخصوص و با کیفیت، چاپ کرده و تابلویی منحصر به فرد را برای شما خواهیم ساخت.

این هنر تجسمی زیبا علاوه بر اینکه با متریال متفاوت و مختلفی قابلیت ساخت دارد، در شکل ها و شمایل مختلفی می تواند طراحی شود. شما می توانید این تابلو را در شکل های مختلف هندسی سفارش دهید. همچنین قابلیت دیگری که وجود دارد این است که شما می توانید متنی خاص یا اعدادی را به تابلو اضافه کرده و با این عمل هم به مفهوم اثر اضافه کنید و هم آن را به منظور ارائه دادن به دوستان و نزدیکانتان شخصی سازی کنید.

لازم به ذکر است که کلاژ عدد، کلاژ ماه، کلاژ قلب و… اشکال و انواعی هستند که شما می توانید به منظور طراحی و ساخت به ما سفارش دهید و این همه ی ماجرا نیست چرا که شما می توانید این تابلوهای زیبا را با اضافه کردن یک صدا که هم می تواند صدای شخص خودتان و یا یک قطعه آهنگ خاص باشد یا حتی ویدئو، عکس و موارد دیگر، خاطره انگیز تر و دلپذیر تر بسازید.

شما می توانید همه این به این موارد را اضافه کنید و از آنجایی که تمامی آیتم های طراحی روی تابلو بر اساس سفارش شما اجرا می شود، اضافه شدن هر کدام از این آیتم ها به این تابلو ها نیز از انعطاف زیادی برخوردار می باشد و هرکدام می تواند جلوه ای خاص به کادو شما ببخشد.

آیتم های طراحی تابلو چه چیزهایی هستند؟

تابلو کلاژ قلب

ساخت این کادو ارزشمند را به ما بسپارید، تابلو کلاژ قلب

ساخت این کادو ارزشمند را به ما بسپارید

ساخت این اثر هنری جذاب حرفه و تخصص ماست و با طرح های مختلف و با آیتم های طراحی فوق العاده ای که برای تابلوی شما در نظر گرفته ایم، کادویی جذاب را برای شما خواهیم ساخت. فقط کافیست در ثبت سفارش تابلو کلاژ عکس های خودتان را برای ما بفرستید. همچنین پیش نمایش طراحی قبل از چاپ نیز برای شما ارسال خواهد شد که می توانید هر تغییری که در نظر دارید را به کارشناسان طراحی ما اعلام کنید تا آن را در کسری از ثانیه برای شما اجرا کنند.

کلام آخر اینکه هنر کلاژ هنری قطعا دلنشین خواهد بود که به دل شما خواهد نشست. فرض کنید که سالگرد تولد یکی از بهترین دوستانتان است و شما قصد دارید تا او را شگفت زده کنید. شما به دنبال خرید وسیله ای هستید که قطعا می دانید دوستتان با دریافت آن از جانب شما شگفت زده و خوشحال خواهد شد. در همین حال فکری به ذهنتان می رسد و از خودتان می پرسید که چرا آن شی را شخصی سازی نکنید. سایت های اینترنت را بالا و پایین می کنید و با این متن مواجهه می شوید. بله تابلو کلاژ همان جادویی است که شما به دنبال آن هستید.

می توانید عکس های خاطره انگیز خودتان را برای بهترین دوستتان به یک تابلو ارزشمند تبدیل کرده و این تابلو را به او هدیه کنید. عکس هایی که با هر بار دیدن آنها، تمامی خاطراتتان به یکباره در ذهن او تداعی می شود و همیشه به یاد شما خواهد بود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 34

تاکنون امتیازی ندارد! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

همانطور که این مطلب را مفید دانستید...

ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید!

18 نظر در “تابلو کلاژ چیست و چطور آن را شخصی سازی کنیم؟

  1. میترا غفوری گفت:

    تابلو کلاژی شما عالیه! بهترین هدیه برای دوستان و خانواده.

  2. soheila گفت:

    من به شدت از طراحی و ساخت تابلو کلاژی شما لذت بردم. اینو به همه پیشنهاد می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *