کادو, مقالات تابلو آسمان, مقالات تابلوها

معرفی جامع نقشه آسمان و تمام رازهای ناگفته‌ آن + تابلو آسمان شب چیست؟

معرفی جامع نقشه آسمان و تمام رازهای ناگفته‌ آن
4.8
(114)

نقشه آسمان، کادو های خاص و به طور کلی ثبت زمان هایی که بسیار با ارزش هستند و به شما اجازه می دهند لحظات خاص را بارها و بارها زندگی کنید، هنر و حرفه ماست.

دانستن اینکه حالت آسمان دارای هر لحظه ای متفاوت است می تواند برای ما جذاب باشد. بد نیست بدانید که هر لحظه سهم خود را از آسمان دارد. قطعاً ما در زندگی خود تاریخ هایی داریم که بسیار برای ما مهم هستند و می‌توانند خاطره ساز باشند. این لحظه ها هر کدام ستاره های خاص خود را دارند.

ما می توانیم این لحظه خاص را به صورت  تابلو آسمان به عزیزان زندگی خود هدیه دهیم. این کادو می تواند یک ایده ی خاص و جالب برای افراد باشد. قطعاً هرکس دوست دارد به مناسبت های خاصی مانند سالگرد ازدواج، روز تولد همسر، روز مادر و روز پدر هدیه ویژه ‌ای را به این افراد اهدا کند. اهدای تابلو می تواند یک یادگاری بسیار ارزشمند و خاص برای افراد باشد. در ادامه بیشتر به معرفی تابلو آسمان و به طور کلی نقشه آسمان یا استارمپ می پردازیم.

آیا اگر برخی از لحظات زندگی خود را به گونه ای ثبت کنیم که برای همیشه در کنار ما بمانند؛ فوق العاده نخواهد بود؟

نقشه آسمان یا استارمپ چیست؟

نقشه آسمان چیست؟

نقشه آسمان، تصویری از ستاره ها و اجرام آسمانی در یک لحظه و مکانی خاص است.

زمان ها و لحظات خاص شما می تواند هر چیزی باشد که برای شما بسیار مهم است؛ مانند روزی که با همسرتان آشنا شدید یا ازدواج کرده اید، روز ولنتاین یا روزی که اولین فرزندتان به دنیا آمده و یا تولد عشق و یا تولد صمیمی ترین دوست شما.

همه آسمان را دوست دارند و در مورد آسمان شب، ستاره ها، صورت های فلکی و اجرام آسمانی چیزهایی بسیار جادویی، مرموز و معمایی وجود دارد که باعث می شود انسان ها را به سمت خود بکشاند.

ستارگان و دیگر اجرام آسمانی موقعیت خود را هر لحظه چیزی شبیه به مراحل تکامل ماه در روزهای مختلف، تغییر می دهند و ممکن است تأثیرات زیادی در زندگی و احساسات ما نیز داشته باشند.

استارمپ هدیه ای ماندگار و شگفت انگیز

کادو تابلو آسمان شب

تابلو آسمان شب، هدیه ای ماندگار

 

زیباترین لحظات زندگی ما اغلب بدون دوربین هستند اما ما دوست داریم آنها را به یاد بیاوریم. اکنون می توانید آن موقعیت خاص را با نقشه آسمان و طراحی بی نظیر آن، به یاد بیاوردید که این نقشه نشان می دهد، وقتی قلب شما با دیدن عشقتان از کار افتاد، دقیقاً چطور ستاره ها بالای سر شما، این عشق زیبا را نگاه می کردند.

برای تاثیر بیشتر این کادو خلاقانه می توانید از طرح های مناسبتی آن سفارش دهید و همچنین می توانید این هدیه جذاب را با یک پیام معنی دار و عاشقانه، سفارشی  و شخصی سازی کنید تا احساسات آن لحظه را به شما و شخص مورد نظرتان برگرداند.

نقشه آسمان که در محصولات کادویی ما همچون تابلو آسمان، ماگ های سرامیکی و حرارتی آسمان، روبیک و تیشرت آسمان به کار رفته است، هدیه ای خاص و کاملا احساسی است که به یک واقعه خاص مربوط می شود که در یک مکان خاص و در یک زمان خاص اتفاق افتاده است.

این واقعه می تواند اولین قرار ملاقات، اولین بوسه، لحظه تولد عزیزان شما، لحظه عقد یا ازدواج و… باشد. با این کادوی خاص شما می توانید خیلی راحت، شخص مورد نظر خود را شگفت زده کنید.

این هدایا کاملا شخصی سازی می شوند تا رویدادهای زیبا و نفس گیر را به عزیزان شما یادآوری کنند و احساسات ناشی از آن را برای شما به ارمغان آورند. مرور این اتفاقات و یادآوری آن ها برای عزیزان شما موجب می شود احساسات خوبی به آن ها القا شود و هر وقت به این کادوی ارزشمند می نگرند به یاد شما بیوفتند و خاطرات همیشه برایشان زنده بماند.

عناصر استارمپ

در نگاه اول، یک استارمپ ممکن است مانند یک تصویر گیج کننده از نقاط، شکل ها و خطوط به نظر برسد. اما اگر چند نکته ساده زیر را در نظر بگیرید، متوجه می شوید که همه چیز منطقی است و این کادو دقت و حسن سلیقه شما را به مخاطب القا خواهد کرد.

نقشه آسمان از عناصر مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این عناصر هستند که موجب می شوند استارمپ شما منحصر به فرد و تکرار نشدنی باشد و آن نقشه آسمان، فقط مخصوص شما باشد. افتخار می کنیم که در ترکیبات طراحی نقشه های آسمان ما، بیشتر از آنچه در هر جای دیگر دیده اید، وجود دارد.

این عناصر عبارتند از:

  • نقاط بزرگ و کوچک

ستارگان روی استارمپ توسط نقاط نشان داده می شوند. در نقشه های آسمان از اندازه های مختلف نقطه برای نشان دادن درخشش ستاره ها استفاده می کنیم. بزرگترین نقاط، درخشان ترین ستاره ها هستند که هر چقدر هم آلودگی نوری بد باشد، قابل مشاهده هستند.

همچنین کوچکترین نقاط، کم نورترین ستاره هایی هستند که شما قادر خواهید بود آن ها را در آسمان‌هایی صاف و بدون آلودگی نوری مثل آسمان کویرها و مناطق روستایی بدون خستگی بیش از حد چشم، ببینید.

نقشه های آسمان که باتوجه به سفارش شما طراحی می شوند، از طیف وسیعی اندازه نقاط، برای نشان دادن ستاره های درخشان تا بسیار ضعیف تشکیل شده اند که برخی از ستارگان آن فقط در شرایط عالی یا با دوربین شکاری یا تلسکوپ قابل مشاهده هستند. این نقشه آسمان منحصر به فرد شما، آسمان را با جزئیات زیاد و دقیقی نمایش می دهد.

  • خطوط صورت فلکی

درخشان ترین ستاره ها را در یک صورت فلکی روی یک استارمپ با خطوطی که طرح کلی آن را نشان می دهد، متصل می کنیم. خطوط صور فلکی به درخواست شما می توانند روی نقشه شما طراحی نشوند تا آسمان شما جلوه طبیعی تری را داشته باشد.

  • نماد های صور فلکی

    نمادهای صور فلکی

    هر صورفلکی معرف نمادی است که در مجموع 88 صورفلکی شناخته شده داریم.

هر صورفلکی نمادی خاص و داستانی منحصر به فرد را دارد که نام ها و نمادهای آن ها بر داستان های اساطیری و خیالی آن ها دلالت دارد. کلیه طرح هایی که با نام 88 توسط تیم ما ارائه شده دارای این نمادهای اساطیری می باشد که می توانید این نمادها را نیز برای دیگر طرح های ما سفارش دهید.

  • سیارات

عطارد ، زهره ، مریخ ، مشتری و زحل وقتی از زمین مشاهده می شوند مانند ستاره های درخشان به نظر می رسند. آن ها می توانند در هر جایی از استارمپ ظاهر شوند. نقشه های آسمان ما، محل دقیق کلیه سیارات را نیز در لحظه خاص شما به تصویر خواهند کشید.

یکی از دلایل منحصر به فرد بودن آسمان شما همین سیارات می باشند که موقعیت سیارات نیز با توجه به چرخش مداوم آن ها خاص و ترکیب آنها با ستاره ها و دیگر اجرام، ترکیبی غیر قابل تکرار است.

  • کهکشان راه شیری و دیگر کهکشان ها

از دیگر دلایل منحصر به فرد بودن آسمان شما، کهکشان ها هستند. راه شیری و دیگر کهکشان ها، منطقه کوچکی کمتر از چند میلیون سال نوری را در فضا اشغال می کنند.

موقعیت آن ها نیز با توجه به در حرکت بودن آن ها برای هر لحظه متفاوت خواهد بود که آن ها نیز روی نقشه آسمان با علامت های ضربدر یا دایره های توخالی نمایش داده می شوند.

شما می توانید برای هر طرحی که در نظر دارید از ما بخواهید تا موقعیت دقیق کهکشان راه شیری را نیز روی استارمپ شما مشخص کنیم تا این نقشه بیش از پیش خاص تر شود.

  • خوشه ها و سحابی ها

در قسمت های زیادی از آسمان، به وسیله تلسکوپ می توان گروهی از ستارگان نزدیک به هم را دید که به عنوان خوشه شناخته می شوند. این خوشه ها از صدها تا هزاران ستاره باشند در کنار یکدیگر تجمع کرده اند.

خوشه ستاره ای

تصویری از m13 یکی از معروف ترین خوشه های ستاره ای

مناطق دیگری نیز در آسمان وجود دارد که متشکل از گازهای گرم هستند که آن ها را نبولا یا سحابی گویند. سحابی ها قسمت هایی مرئی از خلأ بین ستاره ای هستند که فضای بین ستاره ها را اشغال کرده اند. قسمت های متراکم تر ئو تاریک تر سحابی ها، جاهایی هستند که ستاره ها در آنجا بوجود می آیند. آن ها نیز روی نقشه آسمان با علامت های ضربدر یا دایره های توخالی نمایش داده می شوند که آخرین دلیل انحصاری بودن نقشه آسمان شماست.

سحابی Homunculus

تصویری از سحابی Homunculus

نحوه استفاده از نقشه آسمان

آسمان را گنبدی در اطراف زمین بدانید که ستارگان و سیارات بر روی آن قرار دارند. با پیشرفت شب، این گنبد به گونه ای می چرخد که به نظر می رسد ستاره ها در شرق طلوع کرده و در غرب غروب می کنند.

از آنجا که آسمان بالای سر ماست، نقشه آسمان شما طوری طراحی شده است که هنگام خواندن آن باید بالای سر نگه داشته شود. نقطه ای که مستقیماً بالای سر قرار دارد Zenith نام دارد و می توان آن را در مرکز نقشه یافت. لبه بیرونی نمایانگر افق است که دارای جهت های شمال ، جنوب ، شرق و غرب است.

قبل از اینکه بخواهید نقشه آسمان خود را با آسمان واقعی مطابقت دهید ابتدا باید بفهمید که با کدام جهت روبرو هستید. محل طلوع و غروب خورشید را در مکان خود در نظر بگیرید (این به ترتیب، به شما شرق و غرب را می دهد.)

راه دیگر این است که به یک نقشه از منطقه خود نگاه کنید که دارای نقاط قطب نما است و باید به شما کمک کند دریابید که خانه شما به کدام سمت شمال است. اکنون آماده اید نقشه خود را با آسمان واقعی مطابقت دهید.

برای مطابقت با آسمان، نقشه باید در بالای سر نگه داشته شود، در حالی که نشانگر شمالی نمودار به سمت شمال است یا به عبارتی دیگر نقشه را طوری در دستان خود قرار دهید که ‘N’ روی نقشه به سمت شمال باشد.

خواهید دید که شرق و غرب در نقشه دقیقاً مخالف چیزی است که ما در زمین داریم، به این دلیل که نقشه های زمین طوری طراحی شده اند که روی زمین قرار می گیرند در حالی که نقشه آسمان شما باید در آسمان نگه داشته شود.

به یاد داشته باشید که  فقط اجرام آسمانی که با چشم غیر مسلح قابل رؤیت هستند را می توانید مشاهده کنید. اگر آلودگی نوری داشته باشید ممکن است نتوانید همه آن چیزی که روی نقشه است را ببینید.

چگونه نقشه آسمان محاسبه می شود؟

مؤسسات و ایستگاه های فضایی بین المللی که در حال جمع آوری این داده ها هستند، این اطلاعات را پنهان نمی کنند و این اطلاعات برای همه در دسترس است. چرخش اجرام آسمانی الگوریتم خاصی دارد و بنابراین با محاسبات پیچیده ای، ما می توانیم موقعیت مکانی هر یک از اجرام آسمانی را در یک تاریخ و ساعت خاص از هر نقطه از جهان که به دنبال آن هستید را برای شما ترسیم کنیم.

این اطلاعات مربوط به مختصات کهکشانی، اندازه و روشنایی همه ستارگان و دیگر اجرام آسمانی است که نقشه آسمان را تشکیل می دهند که از هر نقطه روی زمین موقعیت و چیدمانی منحصر به فرد دارند. همان طور که می دانید، زمین ساکن نیست بلکه به دور خورشید می چرخد به همین دلیل موقعیت تمامی اجرام آسمانی مداوم در حال تغییر است.

ما با استفاده از اطلاعاتمان می توانیم مختصات تمام ستارگان و دیگر اجرام آسمانی را در هر لحظه که انتخاب می کنید، تعیین کنیم. شما می توانید هر زمان و تاریخ  را برای نقشه خود انتخاب کنید، چه در گذشته و چه در آینده.

ما برای اطمینان از دقیق بودن این اطلاعات، از طیف وسیعی از منابع استفاده می کنیم. یکی از این منابع، کاتالوگ Hipparcos است که اطلاعات جمع آوری شده توسط ماهواره علمی ای به همین نام را جمع آوری می کند.

این ماهواره آژانس فضایی اروپا، در نجوم تحول جدیدی را ایجاد کرد و داده های فراوانی در مورد موقعیت و حرکت اجرام آسمانی بدست آورد. این کاتالوگ دقیق، شامل بیش از صد هزار ستاره می باشد.

لیست کاتالوگ های معتبر ما به اینجا ختم نمی شود. چندین مجموعه اطلاعات دیگر و کاتالوگ های معتبر دیگری که از منبع اصلی مشترک یعنی ناسا هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا واقعاً می توانم مطمئن باشم که این کلاهبرداری نیست؟

ما از شما نمی خواهیم که فقط حرف ما را قبول کنید. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که ما در مورد صحت نقشه های آسمانی شما جدی هستیم، ساده ترین کار مقایسه نتیجه نقشه ما با سایر نتایج مستقل دیگر است.

راه دیگر این است که ما می توانیم نقشه همان شبی که می خواهید سفارش ثبت کنید را برایتان بفرستیم و با آموزش نحوه خواندن نقشه آسمان که در این مطلب ارائه شد، آن را صرفاً با نگاه کردن به قابل اطمینان ترین منبع داده، یعنی آسمان واقعی مقایسه کنید.

قطعا ترازبندی ستارگانی که در آسمان مشاهده می کنید همان نقشه ای است که ما برایتان ارسال کرده ایم.

این یک واقعیت است

ستاره هایی که هر شب می بینیم با تغییر فصول در یک چرخه سالانه تغییر می کنند. ستاره هایی که در روز تولد یا سالگرد ویژه خود می بینید هر سال یکسان خواهند بود. بنابراین، حتی اگر استارمپ شما برای یک تاریخ 40 سال پیش باشد، شما هنوز هم می توانید در آن تاریخ، امسال یا سال های آینده بیرون بروید و همان ستاره های بالای سر خود را خواهید دید!

چطور این کادو رو سفارش بدم؟

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشگاه ما، محصول و طرح دلخواه خود را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات خود آن را کاملا شخصی سازی کنید. همچنین اگر سوالی درباره این محصولات دارید، سوال خود را برای پشتیبانی سایت یا واتساپ ما بفرستید و در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود.

جمع بندی

ایده تابلو آسمان امروز در بسیاری از کشورهای جهان به طور ویژه به آن پرداخته می شود. در کشور ما نیز به واسطه علاقه افراد به هنر این تابلو دارای علاقه مندان بسیاری است. چنانچه قصد دادن هدیه به یکی از عزیزان خود را دارید توصیه ما به شما دادن تابلو آسمان با طرحی از یک اتفاق به یاد ماندنی در زندگی آن فرد خواهد بود.

طراحی نقشه آسمان بر روی تابلوهای گوناگون می تواند یک ایده بسیار خلاقانه و جذاب برای افراد باشد. شما با طراحی تابلو آسمان می توانید یکی از شب های به یاد ماندنی زندگی خود را به عنوان تصویر همیشگی جلو چشم خود داشته باشید. همچنین ما در این مجموعه برای شما با طراحی چند خاطره جذاب از زندگی شما بر روی تابلو آسمان می توانیم یک تابلو کلاژ فوق ‌العاده برای شما ارائه دهیم.

امید است بتوانیم با این کادو ارزشمند و به یادماندنی سهمی در شادی و لبخند شما داشته باشیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 114

تاکنون امتیازی ندارد! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

همانطور که این مطلب را مفید دانستید...

ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید!

10 نظر در “معرفی جامع نقشه آسمان و تمام رازهای ناگفته‌ آن + تابلو آسمان شب چیست؟

  1. شهناز گفت:

    واقعا کادو خاص و ویژه ای هست و اصلا این کار قدیمی نمیشه 😍😍😍

  2. ناهید ستاری گفت:

    نمیدونستم تابلو آسمان این چیزهارو داره
    خیلی خفنههه😍

  3. مهیار عقیلی گفت:

    من نقشه آسمون شب ازدواجمون رو گرفتم ازتون و هر بار با همسرم میبینیمش یاد اون شب میوفتیم

  4. Niusha گفت:

    خیلی توضیحات کامل و زیبایی راجع به تابلو آسمان دادین
    ممنونم ازتون❤🌟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *